Marketing nie ma czasu na drzemki… dlatego dzieje się i to dużo! W Polsce i na świecie. Idąc tym tropem, postanowiliśmy, że każdy miesiąc będziemy podsumowywać subiektywnym przeglądem wydarzeń z branży. W tym cyklu chcemy zwrócić uwagę na magnetyzujące nas akcje sprzedażowe, zachowania konsumenckie, kampanie reklamowe, a także premiery produktów. Zapraszamy na jego pierwszą – listopadową – odsłonę.

1.Świąteczny boom reklamowy

Śmiało możemy powiedzieć, że świąteczna gorączką zaczęła trawić Polaków. Od połowy listopada z telewizorów spływa na nas bożonarodzeniowy klimat, a międzynarodowe koncerny są już po premierach świątecznych spotów (McDonald’s, Apple, Lidl, Ikea, Marks&Spencer). Z niecierpliwością czekaliśmy na tegoroczną reklamę John’a Lewis’a (https://www.youtube.com/watch?v=sr6lr_VRsEo&t=5s) i jak zwykle się nie rozczarowaliśmy. (Choć musimy przyznać, że naszym faworytem jest Mog z ubiegłorocznej kampanii Sainsbury’s https://www.youtube.com/watch?v=kuRn2S7iPNU. Tego bohatera ciężko będzie przebić!) Naszą uwagę przykuła także zmodyfikowana reklama Coca-Cola (https://www.youtube.com/watch?v=sr6lr_VRsEo) bez mrugającego Mikołaja. Lekkie rozczarowanie i żal, bo to był kulminacyjny moment spotu, na który czekali sympatycy napoju na całym świecie.

 

2. Premiery produktów w iście słodkim stylu

Pozostając przy temacie Coca-Cola, marka zrehabilitowała się wprowadzając do Polski edycję butelek 0,5 l z limitowaną etykietą zmieniającą się kokardę. Genialny pomysł oraz plus za dobór papieru https://twitter.com/cocacolapolska/status/801379551205007361.
Na włoskim rynku pojawiła się również nowość McDonald’s – kanapka z Nutellą – Sweety con Nutella. Italia to pierwszy kraj, w którym testowany jest ten format przekąski, ale możemy spodziewać się pozytywnego przyjęcia. W końcu Włosi to wielkie łasuchy, a fanów orzechowego kremu nie brakuje na całym świecie. My jesteśmy zachwyceni!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*