Są tacy, którzy swojej wiedzy dotyczącej marketingu i biznesu strzegą niczym tajemnej receptury. Innym bliższa zasada życzliwości oraz podejście, że na podwyższeniu branżowych standardów zyskamy wszyscy. Jeszcze inni w dystrybucji eksperckich e-booków widzą czysty zysk w postaci zwiększenia ilości transakcji lub ruchu na stronie. Spójrzmy zatem na temat od strony jego 3 największych korzyści.

Pisanie e-booka (jeśli tylko podejdziesz co zadania poważnie i zadbasz o jakościowy kontent) zwiększa wiarygodność firmy i umożliwia dyskusję z pozycji eksperckiej. Inspirujące know-how oraz otwartość w dzieleniu się wiedzą pomagają uzyskać przewagę nad konkurencją oraz zająć dobre miejsce wśród tych, którzy już korzystają z narzędzi świadomego content marketingu.

Promuj i pomagaj

E-booki są tanie w produkcji i dystrybucji na całym świecie. Klienci mogą łatwo uzyskać do nich dostęp online. Materiały tego typu nie muszą być długie. Możesz pisać kilku lub kilkunastostronicowy poradnik lub zaplanować serię krótszych plików, z odcinkową dystrybucją. Ważne, żeby treść odpowiadała na istotne z punktu widzenia branży lub trendów pytanie; rozwiązywała jakiś problem lub żeby umożliwiała czytelnikom samodzielne zrobienie czegoś, z czym sobie nie radzą (np. poradnik krok po kroku).

E-book może być bezpłatny, można też sprzedać e-booki jako produkt swojej firmy i tym samym zwiększać przy ich pomocy dochód. Zadaniem treści tego typu jest promowanie wiedzy oraz dzielenie się inspiracjami – wychodzenie naprzeciw zarówno pytaniom, jak i potrzebom klientów.

Pozytywne emocje oraz inne korzyści z dystrybucji e-booka

Tam, gdzie pojawia się ciekawość oraz poczucie bycia obdarowanym czymś o wymiernej wartości, czyli wiedzą, uwagą i doświadczeniem cenionej przez siebie firmy lub marki – tam też pojawiają się pozytywne emocje z nimi związane, zaufanie oraz szansa na dalsze interakcje. Korzyści z dystrybucji e-booka jest wiele, do najczęściej powtarzanych i najwyżej cenionych należą te trzy:

  1. Dystrybucja e-booka pozwala przyciągnąć nowych potencjalnych klientów.Osób poszukujących w Internecie inspiracji oraz wiedzy nie brakuje. Możesz zakładać, że Twoi aktualni klienci nie mają czasu lub zwyczaju długiego surfowania w sieci, poza tym korzystają z prasy branżowej oraz tradycyjnych książek… Pewności mieć nie możesz.

Wysoce prawdopodobne jest natomiast, że e-book pomoże Ci przyciągnąć nowych klientów – często spoza grup, które już znasz. E-book to dobre narzędzie docierania do reprezentantów młodszych pokoleń: uczniów, studentów, absolwentów i osób poszukujących pracy lub zmieniających zawód. Ci, którzy dziś docenią wiedzę firmy, jutro wybiorą jej produkty.

2. Dystrybucja e-booka pomaga budować oraz zwiększać świadomość marki.

Możliwe, że jesteś liderem swojej branży. Wewnątrz branży wszyscy Cię znają. A poza nią? Co o Waszej firmie wie osoba, które nie jest na bieżąco z nowinkami lub obowiązującymi trendami? Czy jest coś takiego: umiejętność, historia albo podejście, na których mogłyby skorzystać różne osoby – zyskując jednocześnie świadomość na temat działania firm takich jak Twoja?

SEO? Recycling? Consulting? Gaming? Jak opowiadać o tym nie tylko ekspertom, ale też laikom? Jak zaciekawiać i popularyzować? Jeśli znajdziesz odpowiedzi na te pytania oraz odpowiednią formę, która może się stać e-bookiem – świadomość marki z pewnością na tym skorzysta!

3. Dystrybucja e-booka ułatwia współpracę z klientami.

Ciekawym patentem jest stworzenie e-booka wokół FAQs (frequently asked questions), czyli najczęściej zadawanych pytań w temacie produktu czy usługi. Tym sposobem nie tylko wychodzisz naprzeciw potrzebom klientów, ale też sprawiasz, że telefony lub maile w sprawie wątpliwości lub nieścisłości pojawiają się rzadziej. To zaś nie tylko ułatwia współpracę z klientami, ale też poprawia jakość pracy w firmie.

Z racji tego, że coraz więcej osób w celu czytania książek oraz innych treści korzysta z iPadów, czytników lub smartfonów, tworzenie treści w cyfrowej formie jest dobrą strategią docierania do odbiorców.

W materiałach tworzonych z myślą o e-booku warto korzystać nie tylko z treści, ale też z infografik, ilustracji czy elementów komiksu. Warto również zadbać o odpowiednie linkowanie artykułów – tak, by dociekliwi mogli sami trafić do kolejnych źródeł. Lub bezpośrednio na zapowiedź kolejnego, firmowego e-booka.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*