Czy wiesz, że Facebook ma już ponad miliard użytkowników? Ilu spośród Twoich klientów lub reprezentantów grupy docelowej nie ma tam konta? To prawda, że niektórzy rezygnują z posiadania profilu – przenosząc się na Instagram lub znikając z sieci. Znakomita większość jednak zostaje w zasięgu oddziaływania inspiracji oraz ofert, jakie do nich kierujesz. Dlatego rób to świadomie!

Jeśli od jakiegoś czasu prowadzisz fanpejdż firmy lub organizacji, obserwujesz z pewnością, które z pośród publikowanych postów spotykają się z setką lajków, które zaś znikają niepostrzeżenie. Ten artykuł, pomoże Ci zrozumieć jak świadomie kształtować treści, które nie tylko są lubiane, ale też angażują i skłaniają do polecania ich dalej. Dzięki czemu grono odbiorców rośnie i buduje się relacja między nadawcą oraz odbiorcami treści.

Facebook w biznesie

Facebook może znacząco podnieść świadomość marki i zapewnić kierowany ruch do Twojej witryny. Zastanawiasz się, na czym polega złota recepta oraz doskonała proporcja ilości postów do ich jakości i treści? Na odpowiednim stosunku klarowności (określonego celu) do atrakcyjności formy i elementu nowości/zaskoczenia.
Czasy „słodkich kotków” oraz memów mamy już szczęśliwie za sobą. Teraz zadaniem biznesowego profilu jest nie tyle zdobywać lajki, co w taki sposób kierować zainteresowaniem osób śledzących profil, żeby dostrzegły one przede wszystkim inspirację (i dzieliły się nią ze znajomymi) nie zaś kolejną próbę sprzedaży. Jeśli więc czujesz, że używasz Facebooka głównie sprzedażowo, dodaj dla równowagi treści wizerunkowe oraz edukacyjne – twój profil oraz jego odbiorcy zdecydowanie na tym skorzystają! Zanim utworzysz swój następny wpis na Facebooku, zadaj sobie pytanie: “Co chcę osiągnąć dzięki temu wpisowi?”. Jasno zdefiniowany cel pomoże ci tworzyć posty, które do niego prowadzą. Zamiast publikować losowe newsy albo oferty dla podtrzymania żywotności strony – zaproponuj żywe więc angażujące treści. Z sensem!

Interaktywność i zaangażowanie

Dobry post angażuje odbiorców i motywuje ich do interakcji z opublikowaną treścią. Spróbuj zacząć zadawać pytania albo zamieszczać linki do artykułów – z prośbą o to, by czytelnicy dzielili się w komentarzach swoimi opiniami.
Możesz też od razu umieścić artykuł wraz z własnym komentarzem – coś w stylu: Zastanawiamy się dziś w (nazwa firmy), które z działań promocyjnych opisanych w tym artykule zastosować w kolejnym miesiącu. Wolelibyście skorzystać z rabatu na nasze usługi czy wziąć udział w konkursie XX. Jakieś inne pomysły? To (nie)zaskakujące, że klient zapytany wprost udziela bardzo prostych i inspirujących odpowiedzi – w końcu jest ekspertem, od własnych potrzeb i zainteresowań.

Emotikony oraz prawdziwe emocje

Emocje można przekazać nie tylko emotikonami, choć kilka ulubionych kształtów czy min, spójnie dopasowanych do wizerunku firmy dobrze wygląda oraz wprowadza ożywienie do treści. Przy czym nie chodzi o to, by starać się wyczerpać cały repertuar dostępnych obrazków – raczej o to, żeby używać tego, co podkreśli charakter wpisu: słoneczko i palmy, gdy piszemy o wakacjach, otwarte dłonie, gdy zapraszamy, wybrane zwierzęta dla humoru. Z umiarem – tak! Tym zaś, co zdecydowanie służy do wyrażania oraz wywoływania emocji są jakościowe zdjęcia oraz grafiki. W zależności od profilu firmy oraz budżetu, jakim dysponujesz możesz skorzystać z darmowych plików (np. ze strony Canva) – choć wiadomo, że te są już rozpoznawalne. Dlatego jeśli tylko możesz, skorzystaj z pomocy grafika albo fotografa. Artystyczne obrazki oraz minimalistyczne nowoczesne grafiki, w tym typografia, sprawdzają się doskonale. I na długo zapadają w pamięć. Dzięki czemu użytkownik Facebooka chętnie wraca na twoją stronę – po więcej! I zobaczyć, co nowego.

Filmy publikuj bezpośrednio, zdjęcia przez Instagram

Jeśli masz zamiar opublikować film – nie publikuj wideo z YouTube. Bardziej skuteczne jest bezpośrednie przesyłanie wideo na Facebooka. Większość ludzi uważa, że to nie powinno mieć znaczenia, ale badania pokazują, że filmy z YouTube otrzymują mniej lajków niż te ze strony.
Jeśli natomiast planujesz opublikować zdjęcie i masz konto na Instagramie – opublikuj swoje zdjęcie na Facebooku przez Instagram. Facebook dobrze integruje się z Instagramem, a badania wykazały, że zdjęcia publikowane na Facebooku przez Instagram otrzymują o 23% więcej polubień i komentarzy niż zdjęcia przesłane bezpośrednio do Facebooka. Nie do końca wiadomo dlaczego, ale tak właśnie jest.

Krótko i inspirująco

Statystyki pokazuję też, że im bardziej zwięzły, tym bardziej skuteczny tekst. Posty o mniejszej liczbie znaków (od 40 do 70 znaków) budują lepszą interakcję. Są też większym wyzwaniem, ponieważ wymagają pomysłu. Dlatego zanim coś opublikujesz – wymyśl kilka wersji i skonsultuj z kimś z zespołu, który wariant wzbudza najwięcej emocji i zainteresowania. Bądź ekspertem swojej branży – edukuj i inspiruj! Ludzie doceniają, gdy dzielisz się tym, co znasz – szczególnie bez pytania o nic w zamian. Okazjonalny humor też jest w porządku, pod warunkiem, że jest odpowiedni dla docelowych odbiorców.

Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*