Podczas gdy copywriter pracujący dla e-commerce ma mieć na myśli i na końcu lekkiego pióra sprawny tekst sprzedażowy i czasami słyszy: nie wydziwiaj… – content designer lub copywriter zatrudniony do działań marketingu treści ma mieć na uwadze potrzeby klienta – przede wszystkim!

Do potrzeb klienta, zwłaszcza w dobie zalewu Internetu średniej i złej jakości tekstami, należy inteligentna komunikacja z firmami oraz ich usługami – między innymi poprzez wyższej klasy artykułu, e-booki czy dobrze redagowane i prowadzone helpdeski.

Pisząc dla Google nie zapominaj o Czytelniku!

Content Manager doskonale zdaje sobie sprawę, że pisanie dla Google nie wystarcza. Podobnie jak na dłuższą metę nie działają krótkie, notatkowe teksty na bloga czy stronę firmową, które nie mają nic poza szumnym tytułem i spełnieniu kilku wymogów SEO. Przy nierozpoznaniu potrzeb klienta – czyli sensowności i estetyczności treści.
Klienci mówią coraz głośniejsze „nie” słabym opisom i firmom, które wątpią w inteligencję odbiorcy. I dlatego po kilku dekadach copywritingu, ku uciesze językoznawców, nastała dekada lepszych treści. Sprawdź, czy to co piszesz wpisuje się w jej wymogi.

Content marketing – strategia i prognozowanie

Strategiczne podejście content marketingu skupia się na publikowaniu i rozpowszechnianiu wartościowych treści – takich, które odpowiadają na potrzeby klienta. Ich twórcy zaś powinni posiadać ważną umiejętność, jaką jest prognozowanie tych potrzeb. Później zaś – dostarczać teksty, które są atrakcyjne oraz spójne. Nie tylko po to, by przyciągnąć nowych klientów, ale również z chęci utrzymania zadowolenia tych, którzy już należą do kręgu odbiorców. Aby prognozować skutecznie, warto zadać sobie jedno z tych dwóch pytań (a najlepiej oba): 1. Na jaki problem klienta odpowiada mój produkt i co jeszcze (na poziomie contentu) mogę mu zaoferować, żeby pomóc w rozwiązaniu tego problemu? 2. Jakie klient mojej firmy ma cele i marzenia – jakie teksty motywowałyby go do realizacji tego, co dla niego emocjonalnie ważne? Kiedy już znasz odpowiedź – możesz z łatwością zaplanować listę tematów i jeszcze dokładniej określić potrzeby klienta, potrzebne do dalszych prognoz.

Tekst, który edukuje i porusza

Dobrze, gdy treści tworzone w ramach content marketingu mają wymiar edukacyjny albo emocjonalny – w niektórych przypadkach oba jednocześnie. Nic tak nie wciąga jak case study, które się czyta jak czyjąś osobistą historię zmagań i sukcesu. Podobnie po nic nie sięga się równie chętnie jak po raport, e-book albo zestawienie stworzone przez specjalistów danej dziedziny, którym można zaufać. Przyjemnie, gdy ktoś odrobi za nas analityczne zadania albo zgromadzi inspiracje w jednym, dostępnym miejscu. Teksty tworzone dla content marketingu angażują – i w tym właśnie tkwi ich zadanie oraz moc.

Korzyści płynące z content marketingu
Zwiększona sprzedaż, oszczędności, dobrze sprofilowani i zadowoleni klienci oraz rosnąca lojalność – to tylko niektóre z korzyści, jakie do działań marketingowych firmy wprowadza dobry content. Podejście to przyczynia się dodatkowo do odśmiecania Internetu oraz podwyższania poprzeczki treściom publikowanym w sieci – najwyższy czas! Wysokiej jakości treści realizują potencjał społeczeństwa informacyjnego oraz przeciwstawiają się wulgaryzacji i banalizacji dyskursu marketingowego. Żyjemy w świecie pełnym ekspertów – po treściach ich poznacie! Świadomy odbiorca da się nabrać raz, może kilka razy. Przy kolejnej okazji poszuka u konkurencji – sprecyzuje swoje pytania i poszuka na nie odpowiedzi. A kto mu jej dostarczy – ten zyska nie tylko czytelnika, ale też klienta.

Treść kluczem do kierowania ruchem… na stronie!

Masz do sprzedania ciekawy produkt. Czy potrafisz opisać go tak ciekawie, żeby stał się przedmiotem (albo bohaterem!) chętnie udostępnianych postów w social mediów albo tematem jakiejś dyskusji?
Content marketing służy do opowiadania wciągającej historii oraz tworzenia zainteresowanej grupy odbiorców wokół tematu (a pośrednio produktu) – i w tej swojej funkcji zdecydowanie więcej ma wspólnego ze storytellingiem, niż z produktowym copywritingiem. Copywriting rozumiany jako opis techniczny lub zwyczajne tłumaczenie opisu z języka na język (bez uwzględnienia przekładu, kontekstów i historii) daje coraz słabsze efekty. Dlatego warto się z niego wycofać i zacząć opowiadać ciekawe historie. Ponieważ ciekawość klienta jest pierwszym stopniem do realizacji twojego marketingowego planu.

Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*